Voorspeelavonden

Tijdens een schooljaar wordt geprobeerd om twee keer per jaar een voorspeelavond te organiseren. Tijdens deze voorspeelavonden laten de leerlingen horen wat ze de afgelopen periode geleerd hebben en voorbereid hebben met hun docent. Een spannende avond want voor veel leerlingen is het de eerste keer dat ze optreden.

De voorspeelavonden hebben meestal een thema. Zo wordt er een voorspeelavond georganiseerd in december met het thema Sinterklaas of Kerstmis en in de zomer krijgt de avond een zomers tintje.

Iedereen is altijd van harte welkom om te komen luisteren.

Zonnebergconcert

In het voorjaar wordt samen met basisschool De Zonneberg het Zonnebergconcert georganiseerd. Het doel hiervan is om leerlingen van groep 3 en 4 kennis te laten maken met verschillende muziekinstrumenten. De leerlingen van groep 3 en 4 krijgen een actieve rol tijdens het concert door mee te zingen, klappen en door mee te doen met een echt instrument. De muziekdocenten geven workshops in de klas zodat de leerlingen binnen een korte tijd een aantal noten leren spelen . Zo kunnen ze met hun gekozen instrument tijdens het concert een aantal liedjes meespelen. Zo ervaren ze hoe het is om met een harmonie te spelen.

De leerlingen die al een instrument spelen mogen ook meedoen en met de harmonie meespelen.

Op deze manier ervaart iedereen hoe leuk het is om samen muziek te maken.